onsdag 15 oktober 2014

Planering inför slutgiltig presentation... och så lite ytterligare stoff!

Äntligen har jag börjat planera för det fysiska utförandet av min gestaltning.
Att bena ut hur hela min kartläggning ska struktureras är inget enkelt åtagande, men jag hjälps en smula av att jag har tänkt ha ett visst kaotiskt upplägg på alltsammans, såsom en smått bindgalen konspirationsteoretiker skulle kunna tänkas ha. Följande skiss är ett första försök till en mind map-liknande karta över alltsammans.
Jag har nu även spanat in en särskild utställningsyta till min gestaltning... eller snarare en lokal till den, för att vara mer sanningsenlig. Ett litet lagerutrymme i anslutning till den korridor där samtliga gestaltningar ska återfinnas blir förhoppningsvis perfekt för mitt syfte.
Sedan kan jag även krypa till korset med att jag faktiskt har samlat lite stoff även under denna vecka; upptäckten av att ett byggnadskomplex i centrala Göteborg går under namnet Atlantica (som ju är en av titlarna som Rudbecks Atland gick under) fick mig att jubla inombords, och att min klasskamrat Lena påpekade att flaggstängerna på Gustav Adolfs torg pryds av treuddar (som ju var Poseidons vapen) gjorde mig också det påtagligt upprymd. Återstår att se hur dessa företeelser kan vävas in i min slutgiltiga gestaltning!
P.S.
Häromdagen gick jag omkring runt Poseidonbrunnen (som är den korrekta termen, snarare än Poseidonfontänen, har jag gjorts uppmärksam på) och letade efter potentiella handtag/nyckelhål, som skulle kunna användas för att öppna porten till Atlantis. Jag fann att munnen på ett av havsvidundren som smyckar fontänpartiet ser ut att vara lämpat för att föra in en nyckel eller ockult medaljong i. Pusselbitarna faller på plats i en raskt takt.
D.S.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar