onsdag 22 oktober 2014

Slutspurt

Under den gångna veckan har jag ägnat mig åt att arbeta med själva slutresultatet av gestaltningsprocessen, alltså det som rent fysiskt ska synas i korridoren/mitt lilla lagerutrymme.
Varje handledning och avstämning har nästan med automatik gett mig nya uppslag, som jag nu kämpar för att kunna integrera i gestaltningen. Mitt skolarbete de senaste dagarna har bestått av att sitta och klippa och klistra och anteckna och kladda och svära och sudda och så vidare. Ingenting får glömmas bort eller lämnas åt slumpen. Stråk som historieförvanskning, nationalism, konspirationsmani och vansinne återfinns alla i arbetet.
Jag kan även skvallra om att nationalism som ämne smyger sig in även i den parafrasuppgift vi jobbar med tills på fredag, under Rebeckas ledning. Mer info om detta får vänta tills vidare.


Många av dygnets övriga timmar ägnar jag nu åt ett illustrationsjobb; IF Elfsborg kommer inom en dryg månad att starta upp en hall of fame, och jag är den som i samband med det har fått i uppdrag att måla tretton stycken akvarellmålningar i A3-format. Deadlinen är knapp, så det gäller att ligga i för tillfället. Även om det inte direkt har att göra med min skolgång, slänger jag ändå nedan upp några bilder på de tre målningar jag hittills har hunnit spotta ur mig, mest för skojs skull. Vi ses i morgon (torsdag)!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar